1. Tafeltenniscenter Sint-Truiden heeft als doel de competitieve en recreatieve sport, evenals de ontspanning te bevorderen in een sfeer van sportieve inzet en fair play. De leden en hun ouders worden geacht actief aan het verenigingsleven deel te nemen en de gebruikelijke sociale gedragsregels na te leven.
2. Leden en hun ouders dienen zich steeds hoffelijk te gedragen, zowel in de club als bij verplaatsingen, in de kleedkamers en in de sportzaal.
3. Tafeltennis is een teamsport en de leden dienen dus van ploeggeest te getuigen. Men dient tijdig aanwezig te zijn op wedstrijden en trainingen om te kunnen meehelpen bij het opstellen van de tafels. Bij verhindering voor een wedstrijd verwittigt men minstens 2 dagen voor de wedstrijd de interclubleider. Na de training of wedstrijd helpt iedereen mee bij het opruimen van de zaal.
4. Spelers onder de 13 jaar worden door hun ouders gebracht en afgehaald in de sportzaal.
5 .Bij wedstrijden en tornooien wordt zonder uitzondering het voorgeschreven uniform (clubkleur) gedragen, evenals sportschoenen die geen sporen op de vloer nalaten.
6. Spelers dienen zich tijdens het spel in te zetten in functie van de ploeg, zich te onthouden van onsportief gedrag tegen spelers of scheidsrechter en respect voor spelers en materiaal te tonen, zowel thuis als op verplaatsing.
7. Een medisch onderzoek is steeds aangeraden. De club wijst elke aansprakelijkheid af in geval van medische verwikkelingen of ongevallen die te wijten zijn aan fysische ongeschiktheid.
8. Leden die in regel zijn met het jaarlijks lidgeld, worden als dusdanig lid van de Vlaamse Tafeltennisliga en zijn verzekerd voor ongevallen die direct verband houden met de uitoefening van tafeltennis. Voor het lidgeld worden volgende afspraken gemaakt: 100% te betalen bij inschrijving tussen 01/06 – 31/12, 50% tussen 01/01– 31/03 en 25% tussen 01/04 – 31/05.
9. Toeschouwers dienen het team op positieve wijze aan te moedigen. Al dan niet goed bedoelde aanwijzingen aan het team en/of opmerkingen aan de coach of scheidsrechter dienen achterwege te blijven. Enkel de coach is gerechtigd aanwijzingen te geven tijdens de wedstrijd.
10. De club kan niet aansprakelijk gesteld worden voor diefstal. Het materiaal van de club, zoals tafels,
omheiningen en balletjes, dienen met de nodige zorg te worden behandeld.
11. Het gebruik van drugs en stimulerende middelen is ten strengste verboden. In geval van inbreuk zal het bestuur onverwijld overgaan tot de definitieve uitsluiting van het lid.
12. Alleen iemand van het bestuur of een afgevaardigde zal achter de toog plaatsnemen. Barkosten worden de dag zelf vereffend. Snacks en drank zijn verkrijgbaar aan de toog. Biergebruik is toegestaan vanaf de leeftijd van 17 jaar, of mits toestemming van de ouders, vanaf 16 jaar.
13. De leden dienen de club en omgeving proper te houden. De vuilnisemmers dienen om alle afval, papieren en (plastieken) blikken weg te gooien. Lege flesjes worden naar de toog teruggebracht en in de juiste bak gedeponeerd. Het is verboden te roken in de club, op het speelterrein en in de kleedkamers.
14. Tijdens de training worden de richtlijnen van de trainer, zowel voor de opwarming als de training zelf,
opgevolgd. Tijdens de vrije trainingen wordt er met max 5 balletjes per tafel gespeeld; bij de wissel van spelers zal erop gelet worden dat er terug max 5 balletjes aanwezig zijn.
15. Klachten, problemen, opmerkingen en suggesties kunnen steeds aan de vertrouwenspersoon van de club voorgelegd worden.